Keresőoptimalizálás, SEO
KULCSSZÓKUTATÁS KULCSSZÓELEMZÉS
A kulcsszókutatás segít meghatározni, hogy az egyszerű emberek (felhasználók) milyen szavakat és kifejezéseket használnak az interneten történő keresés során.

Biztos vagy abban, hogy tudod milyen kulcsszavakra keresnek az ügyfeleid?
ISMERD MEG, MIRE KERESNEK AZ ÜGYFELEID!
Mi a kulcsszókutatás?
A kulcsszókutatás egy folyamat, amelynek során a SEO szakember megpróbálja kideríteni, hogy milyen kulcsszavakkal és kifejezésekkel keresnek az emberek azokra a tartalmakra (szolgáltatásokra, termékekre, termékkörökre stb.) amelyek az adott vállalkozással relevánsak.
A kulcsszavak és kifejezések azonosítása mellett fontos adat a kulcsszavakhoz tartozó keresési mennyiség vagy volumen, valamint a jelenlegi pozíciónk és a keresési verseny.
A kulcsszavak kutatásból származó információkat többek között meglévő tartalom optimalizálására, új tartalom létrehozására, valamint egyéb taktikai-stratégiai SEO tevékenységre használják, amelyek segítenek minél hatékonyabban elérni minél több ügyfelet.
A kulcsszókutatás tehát segít meghatározni, hogy az egyszerű emberek (felhasználók) milyen szavakat és kifejezéseket használnak az interneten történő keresés során. Elemzi a szavak és kifejezések konkrét formáit, szinonimákat, a szavak és kifejezések keresési mennyiségét és a versenyképességét. A kulcsszókutatás többek között segít a weboldal tulajdonos szakmai nyelvezetét lefordítani a látogatók nyelvére.
Mit tartalmaz a kulcsszókutatás?
- Releváns kulcsszavak és kifejezések, amelyeket az ügyfelek (weboldal látogatók) keresnek. A releváns kulcsszavak olyan kulcsszavak, amelyek segítségével a weboldal látogatók leírnák a vállalkozásodat, szolgáltatásodat, termékköreidet, stb. A kulcsszavak és kifejezések szorosan összefüggnek a weboldal témájával.
- Releváns kulcsszavak és kifejezésekhez tartozó keresési mennyiség. A keresési mennyiség az adott kifejezés átlagos havi keresések száma a Google keresőben, azaz hányszor írták be a Google keresőbe az adott kifejezést pontos egyezésben.
- Versenyre vonatkozó információk minden egyes kulcsszóhoz és keresési kifejezéshez. A verseny egy relatív érték, melyből képet kaphatunk arról, mennyi oldal foglalkozik az adott témával.
- Kategorizálás, szegmentáció, dimenziók – a kulcsszavak és keresési kifejezések osztályozása és ezek besorolása logikailag összefüggő egységekbe.
- Prioritások, azaz súlyozás. Minden kulcsszóhoz tartozik egy prioritás érték, amely információt ad a weboldal tulajdonosnak arról, hogy az adott kulcsszó segítségével mekkora valószínűséggel éri el a céljait. Például: webshop esetén a legmagasabb prioritást olyan kulcsszavak kapják, amelyeknél nagyon magas annak az esélye, hogy a látogató vásárlási szándékkal érkezik.
- Egyéb analitikai és statisztikai információk, amelyek rengeteget segítenek a további döntésekben.
Mi a kulcsszókutatás folyamata?
1. Adatgyűjtés
Első lépésként adatokat gyűjtünk: Az adott vállalkozáshoz releváns kulcsszavak, szinonímák, közeli változatok, célcsoport egyéb releváns keresési kifejezések, stb.
2. Adattisztítás
A kulcsszólistából eltávolítjuk a duplikációkat, egyesítjük az elírások, helyesírási hibákat tartalmazó kereséseket, kis-nagybetűs változatokat, stb.
3. KPI adatok
A megtisztított kulcsszó adatbázishoz begyűjtjük a KPI adatokat és egyéb mutatókat: pozíciók, megjelenések, keresések száma, verseny, céloldal, stb.
4. Klasszifikáció
A kulcsszavakat logikai csoportokba osztjuk, kategorizáljuk keresési szándék szerint. A klasszifikáció többek között sokat segít a weboldal navigációjának tervezésében is.
5. Kiértékelés
Az adatokból könnyen értelmezhető kimutatásokat és grafikonokat készítünk, a lehető legkönnyeb döntéshozatal elősegítés érdekében.
3. Konzultáció
A kész anyagot segítünk helyesen használni és jól értelmezni, válaszolunk az esetlegesen felmerült kérdésekre. Segítünk a Low Hanging Fruit azonosításában.


Mire használható a kulcsszókutatás?
A kulcsszókutatás egy alapvető és feltétlenül szükséges elemzési-stratégiai anyag, amely a vállalat teljeskörű marketing tevékenységében felhasználható. Segít az online marketingben és az offline-ban is megérteni azt, hogy mire van valóban kereslet. Milyen termékek, szolgáltatások, és ezekkel kapcsolatban milyen információk keresettek, mekkora a verseny és mekkora ezek iránt az érdeklődés.
Többek között az alábbi területeknél használandó:
- Weboldal struktúrájának kialakítása. Köszönhetően annak, hogy a kulcsszavak és keresési kifejezések osztályozzuk és logikailag összefüggő egységekbe soroljuk látni, hogy melyekre kell összpontosítani a főoldalon, melyek érdemelnek külön kategóriákba sorolást, hogy kell a kategóriákat elvezni és milyen egyéb besorolások, felosztások szükségesek a weboldalon.
- Kategória szűrőrendszerek finomhangolása. Az előző pontban leírtak segítségével képet kapunk az egyes termékszűrők mélységének és részletességének szükségességéről is, látni fogjuk, melyek azok a szűrők, amelyeket a felhasználók számára fontosak és melyek azok, amelyekről csak gondoltuk hogy fontosak.
- Tartalmi stratégia kialakítása. A kulcsszókutatás segítségével azonosítjuk az összes olyan releváns témát, ami a felhasználókat érdekli és keresik. A fenti pontokban említett kategorizálásnak köszönhetően körvonalazódnak azok a témakörök, amelyekről érdemes blogon, GYIK-ben vagy külön aloldalakon foglalkozni, de sokat segítenek a kategóriák leírásainak megalkotásában is.
- SEO- és felhasználóbarát tartalom kialakítása. Kulcsszókutatási dokumentum segítségével nagyon egyszerű olyan tartalmat létrehozni, amit imádni fognak nem csak a keresők, hanem a felhasználók is. A belépő oldalakhoz tartozó kulcsszó adatkészlet segítségével a szövegírásban is rengeteget segít.
- Meglévő tartalom optimalizálása. Valószínűleg vannak már meglévő témák a weboldalon, de nem biztos hogy ezek jó helyezést érnek el az organikus keresésekben. A kulcsszókutatás segít abban, hogy a meglévő témákat tartalmilag kiegészítsük, pontosítsuk, kiterjesszük, segít megtalálni azokat az új és fontos információkat, amelyek a weboldalról nem hiányozhatnak.
- Új oldalak létrehozása. A kulcsszókutatás rengeteg olyan új kulcsszót és keresőkifejezést azonosít, amelyekre az potenciális ügyfelek keresnek. A kulcsszavakat logikai témákba soroljuk, így könnyen beazonosítható, milyen kulcsszavak mentén kell új oldalt, blogbejegyzést, gyik-et létrehozni.
- Optimalizálási prioritások meghatározása. Abban az esetben, ha korlátozott forrásokkal rendelkezünk, el kell döntenünk hogy mi az, amit most kell megtennünk és mi az ami később is ráér. A kulcsszókutatásból egyértelműen azonosítható, melyek azok a témák vagy kifejezések, amelyekre alacsony a verseny, sokan keresik és magasan relevánsak a céljainkhoz. Ezeknek az adatoknak köszönhető, hogy egyszerűen és gyorsan eldönthetjük, mi lesz az, amivel a leggyorsabban a lehető legjobb eredményt kapjuk.
- Keresési kifejezések az ügyfelek nyelvén. A weboldal tulajdonosok általában a saját üzletükben óriási tapasztalattal rendelkeznek. Tisztában vannak a szakkifejezésekkel, de általában meglepődnek, amikor látják az eredmény: hogy és milyen mennyiségben keresik a releváns szolgáltatásokat és termékek az ügyfeleik.
- Segítség a PPC kampánymenedzsment optimalizálásához. Egy jó kulcsszókutatás rengeteg pénzt takaríthat meg. A kampánymenedzser PPC kampányok létrehozásakor kiválasztja azokat a kulcszavakat, amelyek a legrelevánsabbak és a legjobban konvertálnak. A kulcsszavak meghatározásnál figyelembe veheti a versenyt, átlagos átkattintási árat és a kampány költségvetéséből olyan kulcsszavakra allokálhat büdzsét, amelyek relevánsak, de kevesebb megjelenést produkálnak és nagyságrendekkel olcsóbbak, mint a nagy keresési volumennel rendelkező kulcsszavak. Ha egy-egy kulcsszóra az első pozíción jelenünk meg és nincs hirdetési verseny, a hirdetésre kifizetett pénz megtakarítható vagy átcsoportosítható más kulcsszavakra.
- Információ a landing oldalakról. Rengeteg olyan kulcsszó létezhet, amely releváns az üzlete szempontjából és nem létezik hozzá a webhelyén tartalom. Előfordulhat, hogy létezik tartalom ezekhez a kulcsszavakhoz, de ez a tartalom nem jó minőségű és emiatt nem az az oldal jelenik meg a keresőkben az adott kifejezésre, amit szeretnénk. A kulcsszókutatásból kiderül, hogy a kulcsszóra milyen pozíción jelenik meg a webhelye és konkrétan melyik aloldallal (Landing Page). Az aloldalakat ezután tovább optimalizálhatja a jobb pozíció elérése érdekében.
- SEO lehetőségek azonosítása. A minőségi adatok segítségével gyorsabban juthat SEO előnyökhöz. A kulcsszókutatás segít az olyan tartalmi és SEO lehetőségek azonosításában, melyek magas látogatottságot generálhatnak releváns témákban, és még a konkurens vállalkozások által sincsenek lefedve.
Mennyibe kerül a kulcsszókutatás?
A kulcsszókutatás ára, ahogy a többi SEO tevékenység is, több tényezőtől függ, nagy különbség van egy pár oldalas weboldal és egy terjedelmes, többszázezer terméket tartalmazó webshop esetén.
A kulcsszókutatás és elemzés terjedelme egy webshop esetében általában 12-20 excel lap, laponként akár többezer sorral és rengeteg oszloppal.
Vedd fel velünk a kapcsolatot és kérj egyedi árajánlatot!
Készen állsz arra, hogy elvégezzük a kulcsszókutatást?
VEDD FEL VELÜNK A KAPCSOLATOT MÉG MA!
Kérdésed van?
Ötleteljünk együtt!
Add meg elérhetőségeidet és beszéljük meg kötelezettségmentesen, mit tudunk kihozni a weboldaladból.
INTERNET SOLUTIONS KFT.
Adószám: 23321836-2-13
Cégjegyzékszám: 13-09-189353
Bankszámlaszám: 16200106-11637330
Kamarai tagság: Pest Megyei és Érd Megyei Jogú
Városi Kereskedelmi és Iparkamara
Email: info@internetsolutions.hu