KULCSSZÓKUTATÁS, KULCSSZÓELEMZÉS
A kulcsszókutatás segít meghatározni, hogy az egyszerű emberek (felhasználók) milyen szavakat és kifejezéseket használnak az interneten történő keresés során.
Tudjuk, hogy a megfelelő kulcsszavak megtalálása a siker kulcsa az online világban. Professzionális kulcsszókutatási szolgáltatásunkkal pontosan azokat a kulcsszavakat találjuk meg, amelyek segítenek kiemelkedni a tömegből. Szakértő csapatunk átfogó elemzést végez a piacról, versenytársakról és a célközönségről, hogy a lehető legjobb stratégiát kínáljuk számodra. Ne vesztegesd az időd az eredménytelen kísérletezéssel! Válaszd szolgáltatásunkat, és hozd ki a maximumot a kulcsszókutatásból!
ISMERD MEG, MIRE KERESNEK AZ ÜGYFELEID!
Mi a kulcsszókutatás?
A kulcsszavak és kifejezések azonosítása mellett fontos adat a kulcsszavakhoz tartozó keresési mennyiség vagy volumen, valamint a jelenlegi pozíciónk és a keresési verseny.
A kulcsszavak kutatásból származó információkat többek között meglévő tartalom optimalizálására, új tartalom létrehozására, valamint egyéb taktikai-stratégiai SEO tevékenységre használják, amelyek segítenek minél hatékonyabban elérni minél több ügyfelet.
A kulcsszókutatás tehát segít meghatározni, hogy az egyszerű emberek (felhasználók) milyen szavakat és kifejezéseket használnak az interneten történő keresés során. Elemzi a szavak és kifejezések konkrét formáit, szinonimákat, a szavak és kifejezések keresési mennyiségét és a versenyképességét. A kulcsszókutatás többek között segít a weboldal tulajdonos szakmai nyelvezetét lefordítani a látogatók nyelvére.
Mit tartalmaz a kulcsszókutatás?
- Releváns kulcsszavak és kifejezések, amelyeket az ügyfelek (weboldal látogatók) keresnek. A releváns kulcsszavak olyan kulcsszavak, amelyek segítségével a weboldal látogatók leírnák a vállalkozásodat, szolgáltatásodat, termékköreidet, stb. A kulcsszavak és kifejezések szorosan összefüggnek a weboldal témájával.
- Releváns kulcsszavak és kifejezésekhez tartozó keresési mennyiség. A keresési mennyiség az adott kifejezés átlagos havi keresések száma a Google keresőben, azaz hányszor írták be a Google keresőbe az adott kifejezést pontos egyezésben.
- Versenyre vonatkozó információk minden egyes kulcsszóhoz és keresési kifejezéshez. A verseny egy relatív érték, melyből képet kaphatunk arról, mennyi oldal foglalkozik az adott témával.
- Kategorizálás, szegmentáció, dimenziók – a kulcsszavak és keresési kifejezések osztályozása és ezek besorolása logikailag összefüggő egységekbe.
- Prioritások, azaz súlyozás. Minden kulcsszóhoz tartozik egy prioritás érték, amely információt ad a weboldal tulajdonosnak arról, hogy az adott kulcsszó segítségével mekkora valószínűséggel éri el a céljait. Például: webshop esetén a legmagasabb prioritást olyan kulcsszavak kapják, amelyeknél nagyon magas annak az esélye, hogy a látogató vásárlási szándékkal érkezik.
- Egyéb analitikai és statisztikai információk, amelyek rengeteget segítenek a további döntésekben.
Mi a kulcsszókutatás folyamata?
1. Adatgyűjtés
2. Adattisztítás
3. KPI adatok
4. Klasszifikáció
5. Kiértékelés
3. Konzultáció
Mire használható a kulcsszókutatás?
Többek között az alábbi területeknél használandó:
- Weboldal struktúrájának kialakítása. Köszönhetően annak, hogy a kulcsszavak és keresési kifejezések osztályozzuk és logikailag összefüggő egységekbe soroljuk látni, hogy melyekre kell összpontosítani a főoldalon, melyek érdemelnek külön kategóriákba sorolást, hogy kell a kategóriákat elvezni és milyen egyéb besorolások, felosztások szükségesek a weboldalon.
- Kategória szűrőrendszerek finomhangolása. Az előző pontban leírtak segítségével képet kapunk az egyes termékszűrők mélységének és részletességének szükségességéről is, látni fogjuk, melyek azok a szűrők, amelyeket a felhasználók számára fontosak és melyek azok, amelyekről csak gondoltuk hogy fontosak.
- Tartalmi stratégia kialakítása. A kulcsszókutatás segítségével azonosítjuk az összes olyan releváns témát, ami a felhasználókat érdekli és keresik. A fenti pontokban említett kategorizálásnak köszönhetően körvonalazódnak azok a témakörök, amelyekről érdemes blogon, GYIK-ben vagy külön aloldalakon foglalkozni, de sokat segítenek a kategóriák leírásainak megalkotásában is.
- SEO- és felhasználóbarát tartalom kialakítása. Kulcsszókutatási dokumentum segítségével nagyon egyszerű olyan tartalmat létrehozni, amit imádni fognak nem csak a keresők, hanem a felhasználók is. A belépő oldalakhoz tartozó kulcsszó adatkészlet segítségével a szövegírásban is rengeteget segít.
- Meglévő tartalom optimalizálása. Valószínűleg vannak már meglévő témák a weboldalon, de nem biztos hogy ezek jó helyezést érnek el az organikus keresésekben. A kulcsszókutatás segít abban, hogy a meglévő témákat tartalmilag kiegészítsük, pontosítsuk, kiterjesszük, segít megtalálni azokat az új és fontos információkat, amelyek a weboldalról nem hiányozhatnak.
- Új oldalak létrehozása. A kulcsszókutatás rengeteg olyan új kulcsszót és keresőkifejezést azonosít, amelyekre az potenciális ügyfelek keresnek. A kulcsszavakat logikai témákba soroljuk, így könnyen beazonosítható, milyen kulcsszavak mentén kell új oldalt, blogbejegyzést, gyik-et létrehozni.
- Optimalizálási prioritások meghatározása. Abban az esetben, ha korlátozott forrásokkal rendelkezünk, el kell döntenünk hogy mi az, amit most kell megtennünk és mi az ami később is ráér. A kulcsszókutatásból egyértelműen azonosítható, melyek azok a témák vagy kifejezések, amelyekre alacsony a verseny, sokan keresik és magasan relevánsak a céljainkhoz. Ezeknek az adatoknak köszönhető, hogy egyszerűen és gyorsan eldönthetjük, mi lesz az, amivel a leggyorsabban a lehető legjobb eredményt kapjuk.
- Keresési kifejezések az ügyfelek nyelvén. A weboldal tulajdonosok általában a saját üzletükben óriási tapasztalattal rendelkeznek. Tisztában vannak a szakkifejezésekkel, de általában meglepődnek, amikor látják az eredmény: hogy és milyen mennyiségben keresik a releváns szolgáltatásokat és termékek az ügyfeleik.
- Segítség a PPC kampánymenedzsment optimalizálásához. Egy jó kulcsszókutatás rengeteg pénzt takaríthat meg. A kampánymenedzser PPC kampányok létrehozásakor kiválasztja azokat a kulcszavakat, amelyek a legrelevánsabbak és a legjobban konvertálnak. A kulcsszavak meghatározásnál figyelembe veheti a versenyt, átlagos átkattintási árat és a kampány költségvetéséből olyan kulcsszavakra allokálhat büdzsét, amelyek relevánsak, de kevesebb megjelenést produkálnak és nagyságrendekkel olcsóbbak, mint a nagy keresési volumennel rendelkező kulcsszavak. Ha egy-egy kulcsszóra az első pozíción jelenünk meg és nincs hirdetési verseny, a hirdetésre kifizetett pénz megtakarítható vagy átcsoportosítható más kulcsszavakra.
- Információ a landing oldalakról. Rengeteg olyan kulcsszó létezhet, amely releváns az üzlete szempontjából és nem létezik hozzá a webhelyén tartalom. Előfordulhat, hogy létezik tartalom ezekhez a kulcsszavakhoz, de ez a tartalom nem jó minőségű és emiatt nem az az oldal jelenik meg a keresőkben az adott kifejezésre, amit szeretnénk. A kulcsszókutatásból kiderül, hogy a kulcsszóra milyen pozíción jelenik meg a webhelye és konkrétan melyik aloldallal (Landing Page). Az aloldalakat ezután tovább optimalizálhatja a jobb pozíció elérése érdekében.
- SEO lehetőségek azonosítása. A minőségi adatok segítségével gyorsabban juthat SEO előnyökhöz. A kulcsszókutatás segít az olyan tartalmi és SEO lehetőségek azonosításában, melyek magas látogatottságot generálhatnak releváns témákban, és még a konkurens vállalkozások által sincsenek lefedve.
Mennyibe kerül a kulcsszókutatás?
A kulcsszókutatás ára, ahogy a többi SEO tevékenység is, több tényezőtől függ, nagy különbség van egy pár oldalas weboldal és egy terjedelmes, többszázezer terméket tartalmazó webshop esetén.
A kulcsszóelemzés terjedelme egy webshop esetében általában 12-20 excel lap, laponként akár többezer sorral és rengeteg oszloppal.
Vedd fel velünk a kapcsolatot és kérj egyedi árajánlatot!
Nemzetközi keresőoptimalizálás – kulcsszókutatás szlovák, cseh és román nyelven is!
Tudjuk, hogy a külföldi terjeszkedés meghatározó lépés egy cég életében. A siker egyik kulcsa az új piac ismerete és a külföldi célcsoport igényeinek feltárása. Ezekhez pedig elengedhetetlen a helyi nyelven és kultúrában való jártasság. Mi ezt biztosítjuk minden ügyfeleinknek, akik igénybe veszik nemzetközi SEO szolgáltatásunkat.
Miért válassz minket a külföldi célpiacokon nemzetközi keresőoptimalizálásra?
- Anyanyelvi szintű nyelvtudás és kidolgozott módszertan birtokában vállalunk kulcsszókutatást cseh, szlovák és román nyelven, hogy ezeken a piacokon minél hamarabb elérhetsd üzleti céljaid, és minél autentikusabban kommunikálj a célközönséged felé.
- Alapos piaci ismeretekkel rendelkezünk ezeken a célpiacokon, így a kulcsszókutatás Szlovákia, Csehország és Románia területén is kifejzetten lokalizált megközelítéssel zajlik, figyelembe véve az egyes nyelvek és régiók sajátosságait.
- Az eredményorientált stratégia révén pedig az adott nyelvek és piacok legrelevánsabb kulcsszavait tárjuk fel, melyek a legnagyobb forgalmat és konverziót generálhatják. Ez nem csak a látogatottságot növeli, hanem a célcsoport pontos elérését is lehetővé teszi.
- Nem utolsó sorban vállassz minket a gördülékeny kommunikációért! Pontosan és világosan megbeszéljük és lefektetjük az együttműködésünk kereteit a szlovák, cseh vagy román SEO feladatok kapcsán, mindemellett saját anyanyelveden tudunk magyarázatot fűzni az átadott anyagokhoz, illetve a felmerülő kérdésekre válaszolni.
Amennyiben külföldi piacralépés előtt állsz Szlovákia, Csehország vagy Románia területén, keress fel minket, és már az elejétől megkönnyítjük a piacszerzési folyamatot!
Vedd fel velünk a kapcsolatot, és kérj egyedi árajánlatot!
VEDD FEL VELÜNK A KAPCSOLATOT MÉG MA!
Kérdésed van?
Ötleteljünk együtt!
Add meg elérhetőségeidet és beszéljük meg kötelezettségmentesen, mit tudunk kihozni a weboldaladból.
INTERNET SOLUTIONS KFT.
Adószám: 23321836-2-13
Cégjegyzékszám: 13-09-189353
Bankszámlaszám: 16200106-11637330
Kamarai tagság: Pest Megyei és Érd Megyei Jogú
Városi Kereskedelmi és Iparkamara
Email: info@internetsolutions.hu