A strukturált adatok nagyon fontosak lehetnek a SEO-ban, mivel segítségükkel az adott weboldal tartalmának és szerkezetének megértése és értelmezése egyszerűbbé válik a keresőmotorok számára.

A strukturált adatok segítségével a keresőmotorok könnyebben azonosíthatják és értelmezik az adott weboldal tartalmát és annak jelentős részeit. Ez a fajta információ gazdagabb és hasznosabb eredményeket eredményezhet a felhasználók számára a keresés során.

Ha egy weboldal tartalmaz strukturált adatokat, akkor ezek megjelenhetnek a keresési eredményekben a keresőmotorok által generált gazdag találatok formájában. Ez nagyon hasznos lehet a felhasználók számára, mivel rögtön áttekintést kaphatnak az adott weboldal tartalmáról, anélkül, hogy ténylegesen rákattintanának az oldalra.

A strukturált adatok használata segíthet abban, hogy az adott weboldalak jobban teljesítsenek a keresőmotorokban, és magasabb helyezéseket érjenek el a releváns kulcsszavakra történő keresések során.

Hogyan adjam hozzá a strukturális adatokat a weboldalamhoz?

A strukturált adatok hozzáadása a weboldalhoz a következő lépésekkel végezhető el:

  • Válassz ki egy megfelelő strukturált adat típust: Először is, válassz ki egy megfelelő strukturált adat típust, amely a weboldal tartalmához és céljához igazodik. A Schema.org webhelyen található különböző típusú strukturált adatok közül választhatsz, például cikkek, események, termékek, helyek, értékelések stb.
    Google által támogatott strukturált adatok listája
  • Generálj strukturált adat kódot: A strukturált adatok kódját általában JSON-LD formátumban írják. Az adatokat kézzel írhatod, vagy használhatsz olyan eszközöket, mint a Google Struktúrált Adatok Segéde vagy a JSON-LD Playground, amelyek segítenek a strukturált adatok kódjának generálásában.
  • Illeszd be a strukturált adatok kódját az oldaladba: Miután elkészült a strukturált adatok kódja, illeszd be az oldaladba a HTML fejrészébe (head) a <script> tag segítségével. Győződj meg róla, hogy az adatokat helyesen illesztetted-e be, és hogy nincsenek benne hibák.
  • Teszteld a strukturált adatokat: Használj olyan eszközöket, mint a Google Strukturált Adatok Tesztelője, hogy ellenőrizd.
    Google bővített találatok tesztelőeszköze

 

Mi az a strukturált adat?

A strukturált adatok olyan speciális kódok, amelyek segítenek a keresőmotoroknak jobban megérteni a weboldal tartalmát. Ezek a kódok információt szolgáltatnak például termékekről, eseményekről, receptekről vagy cégekről.

Miért fontosak a strukturált adatok?

A strukturált adatok javítják a weboldal megjelenését a keresési találatokban, növelik a láthatóságot és a kattintási arányt. A keresőmotorok ezeket az adatokat felhasználva gazdagabb találati információkat jeleníthetnek meg.

Milyen formátumban lehet strukturált adatokat létrehozni?

A strukturált adatok létrehozhatók JSON-LD, Microdata vagy RDFa formátumban. A Google által leginkább ajánlott formátum a JSON-LD, mivel ez nem keveredik a HTML kóddal és könnyebben karbantartható.

Hogyan lehet tesztelni a strukturált adatokat?

A strukturált adatok helyességét a Google Strukturált Adat Tesztelő eszközével lehet ellenőrizni. Ez az eszköz azonnal jelzi a hibákat és javaslatokat tesz a javításokra.

Milyen típusú tartalmakhoz érdemes strukturált adatokat használni?

Strukturált adatok használata ajánlott termékekhez, céginformációkhoz, eseményekhez, hírekhez, receptekhez, értékelésekhez és videókhoz. Ezek segítségével a tartalom jobban pozicionálható a keresési találatokban.