Belső linképítés
A belső linképítés az a folyamat, amikor egy weboldal egyik oldaláról a másikra egy hivatkozás (link) mutat. A belső linkek lehetővé teszik a látogatók számára, hogy könnyen navigáljanak az oldalon, de ugyanúgy fontosak a keresőrobotok számára is. A belső linképítés azért fontos a SEO-ban, többek között, mert segít a weboldal tartalmának jobb strukturálásában. A belső linkek segítségével a látogatók könnyebben megtalálhatják az oldal releváns tartalmait, amire kíváncsiak, ez pedig növeli a felhasználói élményt, ami pozitív hatással lehet a rangsorolásra is. Emellett a belső linkek arra is szolgálnak a keresőmotorok számára, hogy képet kapjanak az oldal hierarchiájáról. Ez is hozzájárulhat a jobb pozícióhoz a keresőmotorok találati oldalán. Minél több releváns belső link van az oldalon, annál jobb képet kapnak a felhasználók és a keresőmotorok is az oldalunk tartalmáról és a témák kapcsolódásairól.
A (belső) linképítés során arra is érdemes odafigyelni, az horgonyszöveg vagy anchor text (vagyis az a szövegrész, ami alá beágyazzuk a hivatkozást) röviden, de pontosan jelölje, hogy milyen témájú oldalra vezet át.
A belső linképítés mellett a külső linkek száma is befolyásolja, hogy hogyan szerepel a weboldalunk a találasi listákon. A külső linképítés eszközeiről külön kisokos bejegyzést is találsz az oldalon. A tartalmi SEO stratégiának elengedhetetlen része, hogy fejlessze a weboldal linkprofilját.
Hogyan növeld a belső linkek számát a weboldaladon?
A belső linkek számának növelése érdekében többféle módszert alkalmazhatunk a weboldalunkon. Néhány példa:
-
Használj menüszerkezetet: A weboldal menüszerkezete segíti a felhasználókat az oldalon történő navigációban, emellett pedig lehetővé teszi a belső linkek beépítését.
- Használj releváns belső linkeket a tartalomban: A tartalmakban hivatkozzunk más oldalakra (pl. blogbejegyzés, aloldal, webáruházi listaoldal/kategóriaoldal) vagy bejegyzésekre a saját weboldalunkon belül. Az ilyen belső linkek segítik a felhasználókat, hogy könnyebben megtalálják az érdeklődésüknek megfelelő információkat, valamint növelik az oldal felhasználói élményt, így a látogatók valószínűleg tovább is maradnak az oldalunkon.
-
Hozz létre blogbejegyzéseket: A blogbejegyzések kiváló lehetőséget adnak a belső linkek (pl. másik blogbejegyzés, aloldal, webáruházi listaoldal/kategóriaoldal) elhelyezésére, valamint segítenek az oldal tartalmának frissítésében is.
- Használj widgeteket és elemeket: Helyezzünk el a weboldalunkon olyan widgeteket és elemeket, amelyek további információkat nyújtanak a felhasználóknak. Ezek az elemek lehetnek például ajánlott termékek, korábbi bejegyzések vagy kapcsolódó tartalmak.
-
Állíts össze összefoglaló oldalakat: Az összefoglaló oldalak gyűjteményeket tartalmaznak az oldalon elérhető információkról, tartalmakról, így lehetővé teszik a belső linkek hatékony elhelyezését és a felhasználók könnyű navigációját.
Belső linképítéssel kapcsolatos cikkünk a Kosárérték e-kereskedelmi magazinon: Leggyakoribb belső linképítési hibák
Mi az a belső linképítés és miért fontos a SEO számára?
Hogyan befolyásolja a belső linképítés a weboldal rangsorolását?
Mennyi belső linket kellene használnom egy oldalon?
Milyen oldalakat kellene belső linkekkel összekapcsolni?
Számít a belső linkek horgonyszövege?
Hogyan használjam a belső linkeket a "Page Authority" növelésére?
Mi a különbség a belső és a külső linképítés között?
SEO HATÁS: pozitív
súlyossági szint: Közepes
SEO kategória: tartalmi seo
Kérdésed van?
Ötleteljünk együtt!
Add meg elérhetőségeidet és beszéljük meg kötelezettségmentesen, mit tudunk kihozni a weboldaladból.
INTERNET SOLUTIONS KFT.
Adószám: 23321836-2-13
Cégjegyzékszám: 13-09-189353
Bankszámlaszám: 16200106-11637330
Kamarai tagság: Pest Megyei és Érd Megyei Jogú
Városi Kereskedelmi és Iparkamara
Email: info@internetsolutions.hu