A szeptemberi SEO hírek leginkább az augusztusi alapfrissítés utóhatásairól szóltak. A Google keresési eredményei továbbra is instabilak voltak, sokak számára az augusztusban megszerzett pozíciókat szeptemberben elveszítették. A Google szóvivője, Danny Sullivan próbálja kezelni a negatív reakciókat a „Hasznos Tartalom” és „Core” frissítésekkel kapcsolatban, azt hangsúlyozva, hogy a Google jó irányba halad. Marie Haynes észrevételei szerint az új spam szabályzat is a következő hivatalos frissítés irányát jelzi.

bar chart showing volatility of Google SERP in September 2024

További turbulencia az augusztusi alapfrissítés után

Az augusztusi alapfrissítés augusztus 15-én indult, és szeptember 3-ig tartott. Azonban a szeptemberi keresési eredmények továbbra is változékonyságot mutattak, ami megnehezíti a weboldal tulajdonosok számára annak megállapítását, hogy a rangsorbeli változások a legutóbbi frissítéshez kapcsolódnak-e vagy éppen egy új algoritmus változáshoz.

Barry Schwartz, a Search Engine Roundtable írója, többször jelentett volatilitást a szeptemberi hetekben. Sokan állították, hogy az augusztusi frissítés során elért rangsorbeli javulások utóbb visszaestek. Glenn Gabe SEO tanácsadó szerint, aki több mint 390 oldalt követ nyomon, a változások nem jelentenek teljes visszafordulást, de további kulcsszavas pozíciókövetés javasolt a változások megértéséhez.

one website’s organic traffic performance in the last 6 month

 

Interjúk Danny Sullivannel

A negatív visszajelzésekre reagálva Danny Sullivan két hosszú interjút adott, egyet Barry Schwartznak, a Search Engine Roundtable-nál, és egyet Aleyda Solisnak, amelyet a YouTube-on publikáltak. Az interjú során Sullivan elmondta, hogy a Google célja továbbra is a felhasználók számára legjobb tartalmak jutalmazása, még akkor is, ha ez egyesek számára nem kedvező. A Reddithez hasonló fórumok rangsorolása a felhasználók által értékelt autentikus tartalmak fontosságát tükrözi.

Az AI összefoglalókról és az SEO jövőjéről folytatott beszélgetésben Sullivan elmondta, hogy egyelőre nincs terv az AI összefoglalók statisztikáinak hozzáadására a Google Search Console-ban, és ezek jelenleg még mindig fejlesztés alatt állnak.

Anti-spam irányelvek frissítése

Marie Haynes szeptember 26-án blogolt a Google spam irányelveinek oldalán végrehajtott négy fontos változásról. Az új spam meghatározás szerint a spam olyan tartalom, amely a felhasználók megtévesztésére vagy a keresési rendszer manipulálására irányul.

Eltávolították a megfogalmazást, miszerint a Google a linkeket a weboldalak relevanciájának meghatározásához használja, ami kérdéseket vet fel arról, hogy a linkek szerepe megváltozott-e. Az „Oldal hírnév visszaélés” irányelv tisztázása is megtörtént, így most már egyértelmű, hogy mely feltételek esetén kaphat egy webhely manuális büntetést, amiket a Google 2024 márciusa és májusa között jelentős mennyiségben osztott ki. A pontosítás alapján világos, hogy a spam irányelveket sértő oldalnak egy olyan harmadik féllel kell együttműködnie, aki tartalmat tesz közzé a domainjén azzal az elsődleges céllal, hogy manipulálja a keresési eredményeket. Nem egyszerűen egy online újság, amely kuponokat vagy véleményeket tesz közzé affiliate linkekkel egy aldomainen.

Search Off the Record – Beszéljünk a termékekről

A Google szeptemberben két Search Off the Record podcastot adott ki. Az első, szeptember 5-én megjelent epizód a termékek megjelölésével foglalkozott. Irina Tuduce a Google Shopping csapatából arról beszélt, hogy hol jelenik meg a termékinformáció a keresési eredményekben – gazdag snippetekben, termékkarusszel funkciókban és AI összefoglalókban –, és hogyan érdemes e-kereskedelmi oldalak tulajdonosainak a termékeket struktúra adatmegjelöléssel megadni. Javasolta, hogy a webhely tulajdonosai hozzanak létre Google Merchant Center fájlt és termék feedet is, amely több kontrollt biztosít a terméklisták felett.

Search Off the Record – Működik-e az én SEO-m?

A második podcast szeptember 19-én jelent meg, és arról szólt, hogy hogyan tudhatják meg a vállalkozás tulajdonosok, hogy SEO szakemberük jó munkát végez-e. Erika Varangouli szerint az SEO-val való együttműködés hosszan tartó kapcsolat kell legyen, amely rendszeres riportoláson és célokról, eredményekről szóló megbeszéléseken alapul. Az epizód érdekes hallgatnivaló kisvállalkozás tulajdonosok, SEO szakemberek és ügynökségek számára, akik SEO szolgáltatásokat nyújtanak kisvállalkozásoknak, alább meghallgatható.