Hogyan működik pontosan ez az új funkció? Hogyan hathat a folyamatos gögetés a SEO-ra, az organikus webhelyforgalomra és a PPC hirdetésekre? Röviden összefoglaljuk a cikkben. 

2022. decemberében Twitteren adta hírül a keresőóriás, hogy Amerikában az angol nyelvű találatoknál bevezetik a folyamatos görgetés (continuous scroll) lehetőségét desktopon is. 2021 októbere óta ez a funkció mobilon már elérhető volt, az asztali nézetben azonban újdonságnak számít.

 

A folyamatos görgetés egyébként nem jelent végtelen görgetést. Az első 6 oldal tartalmát pörgethetik végig a felhasználók megakadás nélkül. Ezután megszakad a találatok folyamatos betöltése, és 6. oldal alján a „további találatok” vagy „Következő [oldal]” gombra kattintva tölthetők be az újabb találatok. Így néz ki a funckió élesben:

 

google folyamatos görgetés demo GIF

 

A Google SEO partnereknek eljuttatott emailes tájékoztatásában elmagyarázza, hogy a folyamatos görgetés célja, hogy a felhasználók minél több hasznos találatot láthassanak kevesebb kattintással. Ezzel az újítással szerintük még több információ és inspiráció hullik egyenesen az ölünkbe.

 

Miért lehet ez az új feature előnyös a felhasználóknak és a weboldalaknak egyaránt?

 

Mivel a Google továbbra is jelentős mennyiségű extrát, ún. SERP funkciót tervez kipakolni az első találati oldal tetejére az organikus találatok elé (hirdetések, bővített kivonatok, médiataláltok – releváns képek, videók –, „people also ask” rész vagyis a további gyakori kérdések, amiket mások is feltesznek, illetve egyéb SERP funkciók), a folyamatos görgetéssel a felhasználók könnyebben túljuthatnak a SERP funkciókon, és nagyobb az esélye, hogy nemcsak az első oldali találatokat böngészik át, hanem 2-3 oldalnyi weboldallal is találkoznak, esetleg átpörgetik mind a 6 oldalnyi organikus tartalmat is.

 

Így a folyamatos görgetés funkció felértékelheti a 10.-nél alacsonyabb SERP pozíciókat, és több forgalmat terelhet azokra a webhelyekre is, amik nem fértek be a top találatok közé.

 

Emellett kérdéses, hogy a folyamatos görgetés hogyan befolyásolja majd a Google Ads eredményeket, de a szakemberek várakozásai és a mobilos tapasztalatok alapján nagyobb megjelenésszám mellett alacsonyabb CTR is előfordulhat a hirdetéseknél desktopon. Ezek azonban feltételezések, a konkrét következményeket későbbi tesztekből és mérési adatokból fogjuk megtudni.

Vagy szeretné megtudni, hogyan alkalmazhatók ezek az elvek az Ön weboldalán?

30 perces szakértői konzultáció során átbeszéljük weboldala helyzetét és lehetőségeit

Kezdje ingyenes konzultációval!