E-A-T: A Google Expertise, Authoritativeness, Trustworthiness irányelvei

Az E-A-T a „Expertise, Authoritativeness, Trustworthiness” (Szakértelem, Hitelesség, Megbízhatóság) rövidítése, amely a Google minőségi értékelési rendszerének egyik kulcsfontosságú szempontja. A Google minőségértékelői kézikönyvében (Quality Rater Guidelines) hangsúlyosan szerepel, és bár közvetlenül nem rangsorolási tényező, jelentősen befolyásolja, hogyan értékeli a Google az oldalak minőségét és relevanciáját.

Az E-A-T három pillére részletesen

Szakértelem (Expertise)

A szakértelem azt jelenti, hogy a tartalmat olyan személy írta, aki megfelelő tudással és tapasztalattal rendelkezik az adott témában. A Google különösen nagy hangsúlyt fektet erre a YMYL (Your Money, Your Life) oldalaknál, ahol a pontatlan információk potenciálisan árthatnak a felhasználóknak.

Hogyan nyilvánul meg a szakértelem:

  • A szerző szakmai háttere, képesítései egyértelműen feltüntetettek
  • A tartalom mélységében, pontosan tárgyalja a témát
  • Láthatóan naprakész és alapos kutatáson alapul
  • Szakmai tapasztalatokat, esettanulmányokat tartalmaz

Hitelesség (Authoritativeness)

A hitelesség azt tükrözi, hogy mennyire tekinthető az oldal, a szerző vagy a szervezet megbízható forrásnak az adott témában. Ez túlmutat a puszta szakértelmen – a szakmai elismertségre és reputációra vonatkozik.

A hitelesség jellemzői:

  • Az oldalt más megbízható források idézik vagy hivatkoznak rá
  • Erős online jelenlét és pozitív megítélés a szakterületen
  • Szakmai elismerések, díjak, publikációk
  • Jelentős és minőségi backlinkek releváns oldalakról

Megbízhatóság (Trustworthiness)

A megbízhatóság azt mutatja, mennyire lehet bízni az oldalban és a tartalmában. Ez magában foglalja a transzparenciát, az információk pontosságát és a felhasználók biztonságát.

A megbízhatóság ismertetőjelei:

  • Pontos kapcsolattartási információk
  • Átlátható vállalati információk (Impresszum, ÁSZF)
  • Biztonságos weboldal (HTTPS)
  • Felhasználói adatok felelős kezelése (adatvédelem)
  • Világos hivatkozások és forrásjelölések
  • Rendszeres tartalom-frissítések

E-A-T jelentősége különböző iparágakban

Az E-A-T minden weboldal számára fontos, de különösen kritikus a YMYL (Your Money, Your Life) kategóriába tartozó oldalaknál:

  • Egészségügy és orvosi információk – Orvosok, egészségügyi szakemberek által írt vagy lektorált tartalom
  • Pénzügy és befektetések – Pénzügyi szakértők, tanácsadók által készített anyagok
  • Jogi tanácsadás – Gyakorló jogászok, szakértők által írt tartalom
  • Hírek és aktuális események – Hiteles újságírók, alapos forráskezeléssel
  • Tudományos témák – Szakértők által írt vagy lektorált, megfelelően hivatkozott tartalom

Gyakorlati tanácsok az E-A-T optimalizálásához

1. Szerzői profilok fejlesztése

  • Készíts részletes szerzői oldalakat szakmai háttérrel, képesítésekkel
  • Tüntesd fel a szerzők végzettségét, szakmai tapasztalatát
  • Linkeld a szerzők közösségi média profilját, LinkedIn oldalát
  • Ha releváns, mutasd be a publikációikat, előadásaikat, díjaikat

2. Tartalom minőségének fejlesztése

  • Alapos kutatás és pontos információk
  • Hivatkozások megbízható forrásokra
  • Rendszeres tartalom-frissítések és dátumozás
  • Szakértői vélemények és idézetek beépítése
  • Részletes, átfogó tartalom, amely teljes mértékben megválaszolja a felhasználói kérdéseket

3. Weboldal hitelességének növelése

  • Részletes „Rólunk” oldal a vállalat történetével, küldetésével
  • Ügyféléletmenések, esettanulmányok és referenciák
  • Szakmai elismerések, tanúsítványok, díjak bemutatása
  • Átlátható kapcsolati információk és ügyfélszolgálat
  • Felhasználói visszajelzések és értékelések megjelenítése

4. Technikai megbízhatóság biztosítása

  • HTTPS bevezetése
  • Világos adatvédelmi irányelvek és GDPR-megfelelőség
  • Átlátható cookie-használat
  • Biztonságos fizetési megoldások (ha releváns)
  • Gyors betöltési idő és mobil-optimalizáció

5. Külső hivatkozások és online jelenlét

  • Minőségi backlinkek építése releváns, megbízható oldalakról
  • Aktív jelenlét szakmai fórumokon és közösségekben
  • Vendégcikkek írása elismert szakmai oldalakon
  • Szakértői interjúk és megjelenések
  • Online PR és médiakapcsolatok kiépítése

Az E-A-T nem csupán a Google algoritmus kielégítéséről szól, hanem arról, hogy valódi értéket nyújtsunk a felhasználóknak. A szakértelem, hitelesség és megbízhatóság alapelvei összhangban vannak azzal, amit az emberek természetesen elvárnak a minőségi tartalomtól. Egy erős E-A-T-tal rendelkező weboldal nem csak jobb helyezéseket érhet el a keresési találatokban, hanem bizalmat és lojalitást épít a látogatók körében, ami hosszú távú sikerhez vezet.

Google minőségértékelői kézikönyv (Quality Rater Guidelines), amelyből megtudhatjuk, hogy az E-A-T szempontok milyen hangsúlyosan jelennek meg a Google értékelési rendszerében, és milyen kritériumok alapján vizsgálják a minőségértékelők a weboldalakat.

Közvetlen rangsorolási tényező-e az E-A-T?

Az E-A-T közvetlenül nem rangsorolási tényező, hanem egy koncepció, amelyet a Google minőségértékelői használnak. Ugyanakkor számos rangsorolási tényező kapcsolódik az E-A-T elveihez, így közvetve jelentősen befolyásolja a weboldal helyezését.

Hogyan mérhető az E-A-T?

Az E-A-T nem mérhető közvetlenül egyetlen metrikával, de több közvetett jelzővel vizsgálható:

  • Backlinkek minősége és relevanciája
  • Márka említések az online térben
  • Felhasználói interakciók és magatartási mutatók
  • Tartalom-megosztások és hivatkozások szakmai oldalakon
  • Szakértői vélemények és értékelések

Hogyan javítható egy régebbi weboldal E-A-T értéke?

Régebbi weboldalak E-A-T értékének javításához:

  • Frissítsd a tartalmat a legújabb információkkal
  • Adj hozzá szakértői véleményeket és hivatkozásokat
  • Fejleszd a szerzői profilokat és a "Rólunk" oldalt
  • Távolítsd el vagy javítsd az elavult, pontatlan információkat
  • Modernizáld a weboldal technikai aspektusait (HTTPS, mobil-optimalizáció)
  • Gyűjts új, minőségi backlinkeket releváns oldalakról

Különbözik-e az E-A-T követelménye iparáganként?

Igen, az E-A-T követelményei eltérőek lehetnek az iparágak között. A YMYL (Your Money, Your Life) kategóriába tartozó oldalaknál - egészségügy, pénzügy, jog - sokkal szigorúbbak az elvárások. Ezeknél az oldalaknál a szakértelem bizonyítása kiemelten fontos, míg például egy hobbival foglalkozó blogon a személyes tapasztalat és hitelesebb online jelenlét is elegendő lehet.

Hogyan befolyásolja a szerzői diverzitás az E-A-T-ot?

A különböző szakterületekről származó, változatos szakértői háttérrel rendelkező szerzők erősíthetik a weboldal E-A-T értékét. A több hiteles szakértő jelenléte azt mutatja, hogy az oldal elkötelezett a minőségi tartalom mellett, és képes különböző nézőpontokból megközelíteni a témákat. Ez különösen fontos multidiszciplináris területeken, ahol az egyes szakértők tudása kiegészítheti egymást.

Vagy szeretné megtudni, hogyan alkalmazhatók ezek az elvek az Ön weboldalán?

30 perces szakértői konzultáció során átbeszéljük weboldala helyzetét és lehetőségeit

Kezdje ingyenes konzultációval!