2024-ben a hatékony keresőoptimalizálás még több alkalmazkodást  fog igényelni a változásokhoz, mint a korábbi években. A nemzetközi SEO szakemberek javaslata, hogy fejleszd a technikai SEO-t, okosan használd az AI-t a tartalmakhoz, alkalmazkodj a növekvő költségekhez és válassz kiváló szakembereket a weboldalad technikai és tartalmi fejlesztéséhez.

Azok számára, akik szeretik megoldani az SEO rejtvényeket, izgalmas időszak veszi kezdetét a következő években, amikor új kihívásokkal és hatalmas lehetőségekkel nézünk szembe. Az idei év arról szól, hogy mélyebbre ássunk az SEO technikai oldalában, barátkozzunk az AI eszközökkel és erőforrásainkat optimalizálva költség- és időhatékonyan használjuk ezeket a tartalmakhoz; illetve kitaláljuk, hogyan kezeljük a növekvő költségeket anélkül, hogy a pénztárcánk látná kárát.

Nézzük meg az öt alapvető SEO és üzleti trendet a 2024-es évre vonatkozóan, hogy segítsünk neked átfogóan megérteni, mire számíthatsz.

1. Az SEO még komplexebbé válik

A SEO évről évre egyre összetettebbé válik, attól függetlenül is, hogy természetesen az alapok ugyanazok maradnak. Csak nézzük meg az összes változást, ami 2023-ban történt az SEO-ban – nem utolsósorban a már tesztfázisban futó Google Search Generative Experience-t (SGE) vagy magyarul keresési generatív élmény, ami ismét feje tetejére állíthatja az SEO-t.

Ráadásul a rangsoroló algoritmus évente fejlődik, hogy felfedezze a legrelevánsabb weboldalakat, amint a Google finomítja a technológiáját. Tavaly 9 algoritmusfrissítésről tájékoztatott minket a Google, azonban ezen kívül számos nem hivatalos frissítés is lefuthatott, amiket nem jelentettek be a SEO szakma számára. A nehézséget főleg az év végén megsokasodó, és többször egyszerre futó update-ek jelentették. A 2024-es év SEO kulcsszava tehát az alkalmazkodóképesség.

2024-ben is sok változás jöhet a SERP-re (a találati oldalra), amik miatt a Google több frissítést futtathat majd, mint valaha. Számítani kell rá a 2024-es SEO trendeknek megfelelően, hogy a rangsorolás változékonyan fog alakulni. A mi javaslatunk, hogy az alapokat sose téveszd szem elől. A minőségi, a célközönségnek releváns és értékes tartalom és a technikai SEO alapok mindeközben is fontosak lesznek, ezért ezeken mindenképp dolgozz az új naptári évben.

2. A technikai SEO-nak növekszik a jelentősége

A 2024-es SEO trendek között kiemelkedő fontosságú lesz a változásokhoz való igazodás és a technikai háttér megteremtése az organikus látogatószerzés növekedéséhez. Egy erősen versengő keresési környezetben minden apróság számít. A SEO szakértők azt várják az idei évtől, hogy minél jobban finomítod a weboldaladat a felhasználók számára, annál nagyobb előnyt tudsz szerezni ebben a bizonyos versenyben.

Technikai SEO nélkül lehetetlen az optimális felhasználói élmény megteremtése, márpedig a Google is egyre inkább fókuszál a keresőoldalon is az élményszerű használatra, illetve ezt is várja el a weboldalak feljesztőitől. Ehhez természetesen technikai SEO jártasság szükséges: rendszeres SEO auditok, prioritási sorrend felállítása a feladatok között, valamint világos útmutatás a hibajavításokhoz. Minél inkább sikerül megtalálni az optimalizálandó területeket és kialakítani a hatékony problémajavítási folyamatokat, annál gyorsabban tudunk reagálni a 2024-es SEO változásokra.

Ha még mindig csak a felületi, oldalon belüli SEO taktikákra (kulcsszavak, meta információk stb.) támaszkodsz, és figyelmen kívül hagyod a weboldalad technikai hátterét, akkor kevés az esély a magas pozíciók elérésére. És még ha mérsékelten is végzel technikai SEO-t, a győzelemhez szükséges szaktudás szintje növekszik. Jó példa erre a Google „oldalélmény” kezdeményezése és az ezzel járó apró feladatok.

3. Az AI megváltoztatja a tartalomstratégiát

Az AI eszközök megváltoztatják a tartalomkészítés jövőjét, ez már egy ideje ismert SEO trend. Hogy pontosan hogyan hatnak majd a SEO jövőjére, az időközben válik egyre világosabbá. Az egyelőre biztos, hogy nagy kísérletezési fázisban vagyunk a SEO-ban az AI tartalomkészítő eszközökkel, hogyan és mire használjuk pl. a ChatGPT-t magabiztosan, és mi az, amire nem alkalmasak a nagy nyelvi modellek. Mi a tanulság, ami egyelőre levonható? Ha helyesen használod az AI eszközöket, akkor minőségi tartalmat hozhatsz létre és növelheted a profitodat. Ha viszont rosszul, akkor jó eséllyel telespammeled az oldalad irreleváns vagy a felhasználónak közepesen érdekes, megkülönböztető stílustól mentes, általános szövegeléssel, amit sem a látogatók nem fognak értékelni, ebből kifolyólag pedig a Google sem.

A Google szerint megsérted a spam szabályzatukat a rossz AI tartalommal:

Ami az automatikusan generált tartalmat illeti, útmutatásunk évek óta következetes. Az automatizálás – beleértve az AI-t is – használata a keresési eredmények rangsorolásának manipulálása céljából a spam szabályzatunk megsértését jelenti.

Viszont ha az AI tartalom a felhasználó-központú, érdekes és releváns, és a látogató potenciális kérdéseire válaszol, akkor teljesen rendben van az AI eszközök használata a tartalomkészítési erőfeszítések támogatására:

Fontos megjegyezni, hogy nem minden automatizálás, beleértve az AI generálását, számít spamnek. Az automatizálást régóta használják hasznos tartalmak, például sporteredmények, időjárás-előrejelzések és hangfelvétel-lejegyzések generálására. Az AI új szintre emelheti a kifejezőképességet és a kreativitást, és nagyszerű eszköz lehet az embereknek a minőségi webes tartalmak létrehozásában.

Tehát, hogyan érheted el az egyensúlyt az AI által generált tartalom használatakor? Ma az aranyszabvány a megfelelő AI eszközök párosítása az emberi (szakértői!) tartalomelemzéssel és szerkesztéssel. A részletes infók, a felhasználói kérdésekre adott precíz válaszok emelhetik ki a tömegből a tartalmunkat, ahogy arról a Kosárértéken is írtunk a 2024-es SEO trendek kapcsán.

4. Emelkedő árak és a legjobbak alkalmazása

Nem titok, hogy minden ára emelkedik, és ez a 2024-es SEO trendekre is hatással lesz. Az üzleti riportok szerint 2024-ben sokan szembesülnek a növekvő üzleti költségekkel, ideértve a kamatlábakat, az inflációt, az energiaárakat, a szállítást, a biztosítást, az utazást, az építési költségeket és a technológiát.

A digitális marketingben dolgozó legjobb szakemberek megtartásának és toborzásának költségei idén növekedhetnek, az akár több 10 évnyi tapasztalattal rendelkező szakemberek megtartása versenyképes juttatási csomag nélkül pedig egyre nehezebb feladat lesz. Az üzleti tevékenység költségei szintén hatással lesznek sok szolgáltatásalapú SEO cég működésére, így várhatóan növekedni fog az SEO cégek megbízásának ára.

Az áremelkedésektől és a vállalatok méretétől függetlenül minden piaci szereplő számára fontos lesz a legjobb SEO segítség alkalmazása – legyen szó belső munkatársról vagy külső SEO cégről. Azok a vállalatok, amelyek prioritásként kezelik az SEO-t, mert ismerik annak értékét, kibérelhetik a top pozíciókat a találati listák élén.