2023 február minden bizonnyal úgy vonul be a SEO történelmébe, mint az a hónap, amikor a mesterséges intelligencia (AI) által vezérelt chat megérkezett a keresőkbe. Ugyan a felhasználók csak egy kis része férhetett hozzá a Google BARD-hoz vagy ChatGPT-hez a Bigben, ez a hónap mindenképp a mesterséges intelligenciáról szólt.

Bár nagyon vonzó és figyelmet igénylő a mesterséges intelligencia jelenléte, történt náhány olyan frissítés is, amelyekre érdemes figyelni:

 

Termékértékelési rendszer frissítés (nemzetközi)

 

A Product Review rendszer eddigi hatodik kiadása, de ez az első, amely az angoltól eltérő nyelveket is érint. Ebben a kiadásban a termékértékelés algoritmusát először használják spanyol, német, francia, olasz, vietnami, indonéz, orosz, holland, portugál és lengyel nyelvű kereséseknél (érdemes nekünk is felkészülni). A Termékismertetők frissítése biztosítja, hogy a termékértékelések (beleértve a termék-összehasonlításokat is) hiteles felhasználói élményen alapuljanak, és ne csak a meglévő információk összegzésével létrehozott vékony tartalommal. Ha úgy gondolja, hogy ez a frissítés hatással lehet webhelyére, tekintse meg a Google irányelveit a jó minőségű vélemények írásához

Mi a hasznos értékelés?

A hasznos értékelés rendszer a Google egyik eszköze a jó- vagy rossz minőségű tartalom – jelen esetben az értékelések – értékelésére. A Google ezt a rendszert arra használja, hogy a lehető legjobb keresési eredményeket nyújtsa a felhasználóknak arra vonatkozóan, amit keresnek. Ezért a Google kritériumainak megfelelő véleményekkel rendelkező oldalak valószínűleg vezető pozíciókat foglalnak el a keresésben, míg a rendszer feltételeinek nem megfelelő oldalak büntetést kaphatnak, és úgymond a háttérbe szorulhatnak.

Mik a hasznos értékelő rendszer sajátosságai?

A hasznos értékelések nagymértékben átfedésben vannak a hasznos webhelytartalommal. A Google-t elsősorban a minőségi, hasznos és eredeti tartalom érdekli. A Google  értékelő rendszere esetén szívesen fogadja azokat a véleményeket, amelyek a termékkel kapcsolatos személyes tapasztalatok alapján eredeti termékkutatást nyújtanak.
Az értékeléseknél nagy a hangsúly a minőségen: gyakorlaton és a tapasztalaton alapuló értékelések a hasznosak. Az értékeléseknek olyan információkat kell tartalmaznia, amelyek hasznosak lesznek az olvasók számára, és nem csak egy gyors vagy elnagyolt összefoglaló.

Hogyan működik a rendszer?

A rendszer elsősorban azokat a konkrét oldalakat értékeli, amelyeken az adott vélemény található. A Google azt is hozzáteszi, hogy számos tényező befolyásolja a webhely rangsorolását, és ez a rendszer csak egy ezek közül. Tehát ha a webhely keresési eredményeiben változások következnek be, annak számos oka lehet. Nem feltétlenül szükséges, hogy a frissítés megjelenése miatt bármi megváltozzon.

 

Egyéb hasznos információk

 

  • AI által generált tartalom – útmutató: Google publikálta a Google search útmutatót az AI által generált tartalomhoz – némi segítséget jelent majd számunkra, mennyire jó az AI által generált tartalom a SEO számára.
  • Linképítés: Ferbruár 20-án frissült a linkekre vonatkozó Google dokumentuma – Link best practices for Google. A dokumentum segít a belső és külső linképítés gyakori kérdések megválaszolásában. A dokumentum többek között kitér a horgonyszöveg helyes használatára, valamint külső és belső linkek jól bevált gyakorlataira. Érdemes lehet átnézni.