2023 áprilisi legfontosabb hírek és változások a SEO világából:

Áprilisi review update

Áprilisban egy jelentős frissítés történt, az áprilisi review update. A rendszer célja, hogy jobban jutalmazza a kiváló minőségű véleményeket, amelyek lényegre törő elemzést és eredeti kutatást tartalmaznak, és amelyeket a témát jól ismerő szakértők vagy rajongók írnak.  Bővebben itt lehet róla olvasni: https://developers.google.com/search/updates/reviews-update Ez az oldal részletesebben ismerteti az értékelési rendszer működését, és azt, hogy mit tehet a tartalom értékelése és fejlesztése érdekében.
Jelenleg ez a rendszer globálisan a következő nyelvekre vonatkozik: angol, spanyol, német, francia, olasz, vietnami, indonéz, orosz, holland, portugál, lengyel.

Jó minőségű vélemények – tanácsok

A Google jó minőségű vélemények írására vonatkozó tanácsa felsorolja a követendő bevált módszereket, amelyeket itt összefoglalok:

  • Értékeljen a felhasználó szemszögéből.
  • Mutassa be, hogy tájékozott arról, amiről ír – mutassa meg, hogy az adott témakör szakértője
  • Adjon bizonyítékot, például vizuális, hanganyagot vagy egyéb linkeket a véleményezettel kapcsolatos saját tapasztalatairól, hogy alátámassza szakértelmét és megerősítse a vélemény hitelességét.
  • Ossza meg kvantitatív mérési adatait arról, hogyan méri az adatokat a teljesítmény különböző kategóriáiban.
  • Magyarázza el, mi különbözteti meg a versenytársaitól.
  • Ismertesse meg az egyéb figyelembe veendő tényeket, vagy magyarázza el, melyik lehet a legjobb bizonyos felhasználási célokra vagy bizonyos körülmények között.
  • Írjon a előnyökről és hátrányokról saját eredeti kutatása alapján.
  • Mutassa be, hogyan fejlődött egy termék a korábbi modellekhez vagy kiadásokhoz képest.
  • Összpontosítson a legfontosabb döntéshozatali tényezőkre, tapasztalata vagy szakértelme alapján.
  • Mutassa be a termék tervezésének kulcsfontosságú döntéseit, és ezek hatását a felhasználókra a gyártó által elmondottakon túl.
  • Adjon meg hivatkozásokat más hasznos forrásokra (saját vagy más webhelyekről), hogy segítse az olvasót a döntésben.
  • Fontolja meg több eladóra mutató linkek beillesztését, hogy az olvasónak lehetősége legyen a választott kereskedőtől vásárolni.
  • Ha valamit összességében a legjobbnak vagy egy bizonyos célra a legjobbnak ajánl, adja meg, miért tartja ezt a legjobbnak, első kézből származó bizonyítékokkal.
  • Gondoskodjon arról, hogy a rangsorolt ​​listákon elegendő hasznos tartalom legyen ahhoz, hogy önállóan megállják a helyüket, még akkor is, ha úgy dönt, hogy különálló, részletes véleményeket ír.

 

Videó előnézetek a keresési eredmények között

Április 13-án a Google egy kis változtatást hajtott végre a keresőmotorok eredményoldalain (SERP), amely hatással volt a videókat tartalmazó oldalakra. A Google Keresőközpont blogcikkében bejelentett változás azt jelenti, hogy mostantól csak azok az oldalak kapnak miniatűrt a keresési eredmények között, ahol a videó a fő tartalom.

Korábban kétféle módon jelent meg a videók indexképe. Azon oldalakon, ahol a videó volt az oldal fő tartalma, a lista elején jelent meg, ez vááltozatlan maradt:

A másik formátum arra szolgált, amikor egy videó szerepel az oldalon, de nem az oldal fő elemeEbben az esetben a bélyegkép egy lista után jelent meg, ez kivezetésre került:

 

Oldalélmény jelek

Április 19-én a Google frissítette és átszervezte az oldalélményről szóló dokumentációját, és hozzáadott egy részt a hasznos tartalomhoz az oldallal kapcsolatos élményről. Az oldalélmény szerepe a hasznos tartalom létrehozásában című cikkben a Google bejelentette, hogy az év végén megszünteti a Google Search Console oldalélmény-jelentéseit.

Íme a listáról eltávolított rangsor frissítések/rendszerek:

  • Oldalélmény rendszer
  • Mobilbarát rangsoroló rendszer
  • Oldalsebesség rendszer
  • Biztonságos webhelyek rendszere

Danny Sullivan, a Google Keresés nyilvános kapcsolattartója április 19-i blogcikkjéből az alábbiakra kapunk választ:

  • Honnan tudhatom, hogy webhelyem nagyszerű oldalélményt nyújt-e az Oldallal kapcsolatos élmény jelentés nélkül?
  • Van egyetlen „oldalélmény-jel”, amelyet a Google Kereső használ a rangsoroláshoz?
  • A Core Web Vitals továbbra is fontos?
  • Mit jelent ez az „oldalélmény-frissítés” szempontjából?
  • Kell-e jó oldaltapasztalat ahhoz, hogy megjelenjen a „Legnépszerűbb hírek” körhinta mobilon?
  • Az oldallal kapcsolatos élmény értékelése webhelyszinten vagy oldalspecifikusan történik?
  • Beleszámít az oldallal kapcsolatos tapasztalat a hasznos tartalomrendszerbe?
  • Mennyire fontos az oldallal kapcsolatos élmény a rangsorolás sikeréhez?

 

Google Search News – új videó

A Google Search News áprilisi epizódjában John Mueller a Search Console új adatexportálásával kapcsolatos legfrissebb hírekről, az új keresési irányelvekről, az állapot-irányítópultról és egyebekről beszél.