Kulcsfontosságú SEO tippek Danny Sullivantől, a Google szakemberétől
A Google Search Central Live NYC konferencián Danny Sullivan, a Google keresési szakértője egy kérdés kapcsán elmondta a Google szándékait, miszerint hogyan tervezik segíteni a kisebb, független weboldalakat a jobb keresési rangsorolásban. Ha te is egy kisebb weboldal tulajdonosa vagy, aki szeretné javítani online láthatóságát, ez a cikk pontosan neked szól!
Dávid és Góliát harca a keresőben – hogy áll a küzdelem a pozíciókért?
Kezdjük egy kis SEO-háttérsztorival, ami részben talán azt is magyarázza, hogy a Google-nek milyen szerepe lehet abban, hogy a nagy márkák uralják a keresési eredményeket, míg a sok kisebb, minőségi weboldal sokszor láthatatlanná válik a SERP-en.
A kisebb független site-ok helyzetén nem segít, hogy a 2024. márciusi nagy alapalgoritmus-frissítés (az egyik legnagyobb a Google történelmében) pont ezeket a kisebb, de egyedi tartalmat gyártó niche oldalak forgalmát vágta meg, és/vagy kaptak manuális büntetést. Az ITE.hu-nál konkrét példákat is látunk arra, az emberi (embereknek, emberek által írt) tartalmat publikáló kisebb site-ok jártak inkább pórul az alapalgoritmusba beépített HCU (hasznos tartalom algoritmus) frissítésekor, míg a nagyobb brandek továbbra is uralták a találati listát.
Emiatt a techcég sok kritikát is kapott, amire a 2024. augusztusi algoritmusfrissítéssel igyekeztek is reagálni és helyreállítani azoknak a weboldalaknak a rangsorát, akiket érdemtelenül érintettek negatívan a korábbi core és HCU algoritmusfrissítések – több-kevesebb sikerrel, de a szándékot legalább láttuk a Google részéről a probléma orvoslására. Azóta egyébként túl vagyunk 2025. első alapalgoritmus-frissítésén is, amiről itt olvashatsz bővebben.
A Google igyekszik támogatni a kisebb márkákat is az érvényesülésben
Ez a törekvés jelenhet meg Danny Sullivan állításában, miszerint a Google tudatosan dolgozik azon, hogy ezeknek a weboldalaknak is esélyt adjon. Ahogyan a Google-képviselő fogalmaz: „Nem akarjuk, hogy minden weboldal egyforma legyen. Azt szeretnénk, hogy olyan oldalakat mutassunk, amelyek valóban értéket nyújtanak az olvasóknak.”
Danny kiemelte – a Serch Engine Journal tolmácsolásában –, hogy az idejének nagy részét tölti azzal, hogy megoldásokat találjanak csapatával arra, hogyan lehetne a kisebb márkákat, weboldalakat minőség alapján jobb helyezésekhez juttatni. A Google algoritmusát folyamatosan finomhangolják, hogy az egyedi, minőségi tartalmakat előtérbe helyezzék. Ennek azonban megvannak a kihívásai, és nem lehet egyszeri megoldást várni erre a jelenségre. Az algoritmusváltoztatások inkább apránként tudnak segítséget nyújtani egyes iparágakban, területeken, mert minden weboldal más és más, nem lehet egyetlen algoritmusmódosítással megoldást kínálni minden kisebb minőségi site esetére.
A Google képviselője azonban megosztott pár tanácsot arra vonatkozólag, hogyan legyünk sikeresebbek kisebb márka tulajdonosaiként is a keresőben. Nézzük ezeket.
Hogyan válj emlékezetessé a keresőben? – SEO tippek kkv-knak
1. Márkaépítés kisebb weboldalaknak
A siker kulcsa nem a márka méretében, hanem a felismerhetőségben rejlik. A Google algoritmusai nincsenek külön kiképezve arra, hogy megkeressék és azonosítsák a nagy márkákat, majd előnyhöz juttassák azokat a találati listán. Azt viszont észreveszik, ha a felhasználók egyre inkább ismernek és keresnek egy márkát – például mivel egyre több a márkakulcsszavas keresése a brandnek, illetve egyre többet kattintanak a weboldalukra). Mit jelent ez a gyakorlatban? Hogyan érd el, hogy kisebb weboldalként is erősödni tudjon a márkád a felhasználók (és így a Google; és nem fordítva!) szemében?
- Legyen egyedi arculatod
- Készíts logót
- Találj ki egy mascot-ot (vizuális vagy grafikus karakter, amely egy márkához kapcsolódik, mint pl. a Duolingo bagoly, az Alza manó stb.), ami megkülönböztet más oldalaktól, a konkurenciától
- Adj egyedi hangvételt a tartalomnak, amire később könnyebben emlékeznek a látogatók.
2. Differenciálódj a versenytársaidtól
Sullivan kiemelte: ha a 150.000. sült csirke receptét akarod publikálni, nagyon nehéz kitűnni. Ezért fontos, hogy:
- Mutasd meg, mi tesz téged különlegessé
- Legyen világos üzeneted
- Magyarázd el az olvasóknak, miért érdemes téged olvasniuk
- Adj egyedi (keresőbarát) címet a tartalmaidnak, amivel több átkattintást érhetsz el – például: „10 tipp hatékony nyelvtanuláshoz” helyett „Hogyan tanultam meg 3 hónap anyanyelviekkel társalogni kínaiul? – egy kezdő nyelvtanuló tapasztalatai”
3. Tartalomkészítés valós olvasóknak
A Google legfőbb üzenete: Ne az algoritmusnak, hanem az olvasóknak készíts tartalmat! Amennyiben az algoritmusok úgy látják, hogy a felhasználók szeretik az oldaladat, az a keresési eredményekben mérhető előnyökhöz juttathat. Mit jelent ez konkrétan?
- Legyen átlátható, ki áll az oldal mögött. Készíts egy részletes bemutatkozó oldalt, ahol bemutatod a tapasztalataid, szakmai háttered, végzettséged, önképzésed és szakmai életutad mérföldköveit. Legyen rólad valós fotó az oldalon, és valóban működő elérhetőségek.
- Mutasd meg a szakértelmedet: ossz meg ügyfélvéleményeket, ajánlásokat, publikációkat, hivatkozásokat, vendégcikkeket, konfereciamegjelenéseket stb., amik növelhetik a hitelességedet
- Írj lebilincselő, hasznos szöveget, ami valóban értéket nyújt a témád iránt érdeklődőknek.
- Kerüld a sablonosságot, általánosságokat. Oszd meg a saját tapasztalataid, példáid, esettanulmányaid, perspektívád az iparágadról
Amit mindenképp kerülj
- Túlzott SEO-erőltetés, kulcsszó-spam/kulcsszóhalmozás – a ebből látja a Google, hogy a keresőnek írsz elsősorban, nem a felhasználóknak
- Másolás más oldalakról – a hiszen éppen a megkülönböztetés a cél!
- Hamis vagy nem leellenőrzött információk terjesztése – ezek rontják a hitelességed, megbízhatóságod
- Túl általános, sablonos, értéktelen tartalom – ezek nem mutatnak szakértelmet
Záró gondolatok
A Google egyértelművé tette: nem a márka mérete számít, hanem a valódi érték, amit az olvasóknak nyújtasz. Legyen felismerhető, egyedi és őszinte a tartalomban! Reméljük, ezek a tippek segítenek abban, hogy weboldalad jobban teljesítsen a Google keresési eredményei között! Amennyiben kiszerveznéd ezt a munkát szakértőknek, keress minket bizalommal elérhetőségeink egyikén, vagy foglalj időpontot egy 30 perces ingyenes konzultációra kötelezettségek nélkül.
Ez a blogcikk az internetsolutions.hu szakértői anyaga.