Ha teljeskörű SEO-ról beszélünk, a linképítés témakör is előkerül. Legyen szó belső-, vagy külső linképítésről, a minőségi linképítés fontos része a minőségi keresőoptimalizálásnak. A linképítés célja egyebek között az, hogy a céloldalról minél magasabb PageRank és autoritást szerezzünk, ezek ugyanis jó esetben átadódnak a hivatkozott oldalra.
Attól függetlenül, hogy tudatosan épített linkekről, organikusan szerzett vagy akár vásárolt linkekről beszélünk, felmerül a kérdés: Milyen minőségűek a linkjeink?
Nagyon jól összefoglaló cikk jelent meg a MOZ blogján arról, hogyan értékeli a Google az egyes linkeket. Egyszerű, érthető infografikák segítségével magyarázza az egyes eseteket. Nézzük!
Tartalom
_
1. Népszerű minőségi weboldalakról szerzett linkek – magasabb PageRank
2. Az egyedi tartalomba elhelyezett linkek nagyobb értékűek, mint a láblécekbe, fejlécekbe elhelyezett linkek
3. Oldalon belüli pozíció – a fent elhelyezett link nagyobb értékű, mint a többi link
4. Releváns anchor text-el rendelkező linkek nagyobb értéket jelenthetnek
5. Egyedi domainekről szerzett linkek értékesebbek mint újabb linkek építése ugyanazon domainről
6. Külső linkek hatása magasabb a belső linkeknél
7. Olyan oldalakról szerzett linkek, amelyekre értékes oldalak hivatkoznak, nagyobb értéket adhatnak át
8. Tartalmilag releváns webhelyeken elhelyezett linkek nagyobb értékűek
9. Folyamatosan frissülő vagy friss tartalommal rendelkező oldalakon elhelyezett link magasabb értékű
10. Az új linkek számának növekedése jelezheti a keresők számára a fontosságot és relevanciát
11. Spam és alacsony minőségű oldalak semmit sem érnek
12. Linkek visszhangja: A link hatása megmaradhat, ha az eltűnik a hivatkozó oldalról
13. Azok a weboldalak amelyek értékes weboldalakra hivatkoznak, többet nyerhetnek mint azok, akik ezt nem teszik
14. Olyan oldalak, amelyek spamre is hivatkoznak, értéktelenné tehetik a többi linket is
15. Nofollow linkek: Néhány esetben ezek is értéket adhatnak át
16. JS linkek is értékesek lehetnek, de csak abban az esetben, ha a Google képes „elolvasni” és indexelni őket
17. Ha egy oldalon belül többször szerepel ugyanaz a URL, a felső link prioritást élvez
Pontosabban: Google csak az első link anchor textjét (horgony szöveg) használja a rangsoroláshoz!
18. Robots.txt és a Meta Robots befolyásolatják a linkek láthatóságát a Google számára
19. Visszautasított, kizárt „Disavow” linkek általában értéktelenek
20. Link nélküli említések adatokat és tekintélyt társíthatnak a weboldallal
Forrás:
20 New Graphics on Google’s Valuation of Links – Moz.
Eredeti cikk: https://moz.com/blog/20-illustrations-on-search-engines-valuation-of-links