Ha teljeskörű SEO-ról beszélünk,  a linképítés témakör is előkerül. Legyen szó belső-, vagy külső linképítésről, a minőségi linképítés fontos része a minőségi keresőoptimalizálásnak. A linképítés célja egyebek között az, hogy a céloldalról minél magasabb PageRank és autoritást szerezzünk, ezek ugyanis jó esetben átadódnak a hivatkozott oldalra.

Attól függetlenül, hogy tudatosan épített linkekről, organikusan szerzett vagy akár vásárolt linkekről beszélünk, felmerül  a kérdés: Milyen minőségűek a linkjeink?

Nagyon jól összefoglaló cikk jelent meg a MOZ blogján arról, hogyan értékeli a Google az egyes linkeket. Egyszerű, érthető infografikák segítségével magyarázza az egyes eseteket. Nézzük!

 

Tartalom

_

1. Népszerű minőségi weboldalakról szerzett linkek – magasabb PageRank

 

PageRank

2. Az egyedi tartalomba elhelyezett linkek nagyobb értékűek, mint a láblécekbe, fejlécekbe elhelyezett linkek

 

2 - link pozíciója

3. Oldalon belüli pozíció – a fent elhelyezett link nagyobb értékű, mint a többi link

 

3 - link pozíciója

4. Releváns anchor text-el rendelkező linkek nagyobb értéket jelenthetnek

 

4 - link anchor text

5. Egyedi domainekről szerzett linkek értékesebbek mint újabb linkek építése ugyanazon domainről

 

5 - egyedi linkek

6. Külső linkek hatása magasabb a belső linkeknél

 

6 - külső és belső linkek

7. Olyan oldalakról szerzett linkek, amelyekre értékes oldalak hivatkoznak, nagyobb értéket adhatnak át

 

7 - értékes hivatkozó linkek

8. Tartalmilag releváns webhelyeken elhelyezett linkek nagyobb értékűek

 

8 - linkek releváns oldalakról

9. Folyamatosan frissülő vagy friss tartalommal rendelkező oldalakon elhelyezett link magasabb értékű

 

9 - linkek frissített oldalakról

10. Az új linkek számának növekedése jelezheti a keresők számára a fontosságot és relevanciát

 

10 - linkkek számának növelése

11. Spam és alacsony minőségű oldalak semmit sem érnek

 

11 - spam és alacsony minőségű linkek

12. Linkek visszhangja: A link hatása megmaradhat, ha az eltűnik a hivatkozó oldalról

 

12 - linkek utóélete

13. Azok a weboldalak amelyek értékes weboldalakra hivatkoznak, többet nyerhetnek mint azok, akik ezt nem teszik

 

13 - kimenő linkek

14. Olyan oldalak, amelyek spamre is hivatkoznak, értéktelenné tehetik a többi linket is

 

14 - spam kimenő linkek

15. Nofollow linkek: Néhány esetben ezek is értéket adhatnak át

 

15 - nofollow linkek

16. JS linkek is értékesek lehetnek, de csak abban az esetben, ha a Google képes „elolvasni” és indexelni őket

 

16 - JS linkek

17. Ha egy oldalon belül többször szerepel ugyanaz a URL, a felső link prioritást élvez

Pontosabban: Google csak az első link anchor textjét (horgony szöveg) használja a rangsoroláshoz!

 

17 - több link egy oldalról

18. Robots.txt és a Meta Robots befolyásolatják a linkek láthatóságát a Google számára

 

18 - robots.txt

19. Visszautasított, kizárt „Disavow” linkek általában értéktelenek

 

19 - disavow linkek

20. Link nélküli említések adatokat és tekintélyt társíthatnak a weboldallal

 

20 - link néküli említések

 

Forrás:

20 New Graphics on Google’s Valuation of Links – Moz.
Eredeti cikk: https://moz.com/blog/20-illustrations-on-search-engines-valuation-of-links