Hogyan működik pontosan ez az új funkció? Hogyan hathat a folyamatos gögetés a SEO-ra, az organikus webhelyforgalomra és a PPC hirdetésekre? Röviden összefoglaljuk a cikkben. 

2022. decemberében Twitteren adta hírül a keresőóriás, hogy Amerikában az angol nyelvű találatoknál bevezetik a folyamatos görgetés (continuous scroll) lehetőségét desktopon is. 2021 októbere óta ez a funkció mobilon már elérhető volt, az asztali nézetben azonban újdonságnak számít.

 

A folyamatos görgetés egyébként nem jelent végtelen görgetést. Az első 6 oldal tartalmát pörgethetik végig a felhasználók megakadás nélkül. Ezután megszakad a találatok folyamatos betöltése, és 6. oldal alján a „további találatok” vagy „Következő [oldal]” gombra kattintva tölthetők be az újabb találatok. Így néz ki a funckió élesben:

 

google folyamatos görgetés demo GIF

 

A Google SEO partnereknek eljuttatott emailes tájékoztatásában elmagyarázza, hogy a folyamatos görgetés célja, hogy a felhasználók minél több hasznos találatot láthassanak kevesebb kattintással. Ezzel az újítással szerintük még több információ és inspiráció hullik egyenesen az ölünkbe.

 

Miért lehet ez az új feature előnyös a felhasználóknak és a weboldalaknak egyaránt?

 

Mivel a Google továbbra is jelentős mennyiségű extrát, ún. SERP funkciót tervez kipakolni az első találati oldal tetejére az organikus találatok elé (hirdetések, bővített kivonatok, médiataláltok – releváns képek, videók –, „people also ask” rész vagyis a további gyakori kérdések, amiket mások is feltesznek, illetve egyéb SERP funkciók), a folyamatos görgetéssel a felhasználók könnyebben túljuthatnak a SERP funkciókon, és nagyobb az esélye, hogy nemcsak az első oldali találatokat böngészik át, hanem 2-3 oldalnyi weboldallal is találkoznak, esetleg átpörgetik mind a 6 oldalnyi organikus tartalmat is.

 

Így a folyamatos görgetés funkció felértékelheti a 10.-nél alacsonyabb SERP pozíciókat, és több forgalmat terelhet azokra a webhelyekre is, amik nem fértek be a top találatok közé.

 

Emellett kérdéses, hogy a folyamatos görgetés hogyan befolyásolja majd a Google Ads eredményeket, de a szakemberek várakozásai és a mobilos tapasztalatok alapján nagyobb megjelenésszám mellett alacsonyabb CTR is előfordulhat a hirdetéseknél desktopon. Ezek azonban feltételezések, a konkrét következményeket későbbi tesztekből és mérési adatokból fogjuk megtudni.