2023 február minden bizonnyal úgy vonul be a SEO történelmébe, mint az a hónap, amikor a mesterséges intelligencia (AI) által vezérelt chat megérkezett a keresőkbe. Ugyan a felhasználók csak egy kis része férhetett hozzá a Google BARD-hoz vagy ChatGPT-hez a Bigben, ez a hónap mindenképp a mesterséges intelligenciáról szólt.

Bár nagyon vonzó és figyelmet igénylő a mesterséges intelligencia jelenléte, történt náhány olyan frissítés is, amelyekre érdemes figyelni:

 

Termékértékelési rendszer frissítés (nemzetközi)

 

A Product Review rendszer eddigi hatodik kiadása, de ez az első, amely az angoltól eltérő nyelveket is érint. Ebben a kiadásban a termékértékelés algoritmusát először használják spanyol, német, francia, olasz, vietnami, indonéz, orosz, holland, portugál és lengyel nyelvű kereséseknél (érdemes nekünk is felkészülni). A Termékismertetők frissítése biztosítja, hogy a termékértékelések (beleértve a termék-összehasonlításokat is) hiteles felhasználói élményen alapuljanak, és ne csak a meglévő információk összegzésével létrehozott vékony tartalommal. Ha úgy gondolja, hogy ez a frissítés hatással lehet webhelyére, tekintse meg a Google irányelveit a jó minőségű vélemények írásához

Mi a hasznos értékelés?

A hasznos értékelés rendszer a Google egyik eszköze a jó- vagy rossz minőségű tartalom – jelen esetben az értékelések – értékelésére. A Google ezt a rendszert arra használja, hogy a lehető legjobb keresési eredményeket nyújtsa a felhasználóknak arra vonatkozóan, amit keresnek. Ezért a Google kritériumainak megfelelő véleményekkel rendelkező oldalak valószínűleg vezető pozíciókat foglalnak el a keresésben, míg a rendszer feltételeinek nem megfelelő oldalak büntetést kaphatnak, és úgymond a háttérbe szorulhatnak.

Mik a hasznos értékelő rendszer sajátosságai?

A hasznos értékelések nagymértékben átfedésben vannak a hasznos webhelytartalommal. A Google-t elsősorban a minőségi, hasznos és eredeti tartalom érdekli. A Google  értékelő rendszere esetén szívesen fogadja azokat a véleményeket, amelyek a termékkel kapcsolatos személyes tapasztalatok alapján eredeti termékkutatást nyújtanak.
Az értékeléseknél nagy a hangsúly a minőségen: gyakorlaton és a tapasztalaton alapuló értékelések a hasznosak. Az értékeléseknek olyan információkat kell tartalmaznia, amelyek hasznosak lesznek az olvasók számára, és nem csak egy gyors vagy elnagyolt összefoglaló.

Hogyan működik a rendszer?

A rendszer elsősorban azokat a konkrét oldalakat értékeli, amelyeken az adott vélemény található. A Google azt is hozzáteszi, hogy számos tényező befolyásolja a webhely rangsorolását, és ez a rendszer csak egy ezek közül. Tehát ha a webhely keresési eredményeiben változások következnek be, annak számos oka lehet. Nem feltétlenül szükséges, hogy a frissítés megjelenése miatt bármi megváltozzon.

 

Egyéb hasznos információk

 

  • AI által generált tartalom – útmutató: Google publikálta a Google search útmutatót az AI által generált tartalomhoz – némi segítséget jelent majd számunkra, mennyire jó az AI által generált tartalom a SEO számára.
  • Linképítés: Ferbruár 20-án frissült a linkekre vonatkozó Google dokumentuma – Link best practices for Google. A dokumentum segít a belső és külső linképítés gyakori kérdések megválaszolásában. A dokumentum többek között kitér a horgonyszöveg helyes használatára, valamint külső és belső linkek jól bevált gyakorlataira. Érdemes lehet átnézni.

 

Vagy szeretné megtudni, hogyan alkalmazhatók ezek az elvek az Ön weboldalán?

30 perces szakértői konzultáció során átbeszéljük weboldala helyzetét és lehetőségeit

Kezdje ingyenes konzultációval!