KISS MONIKA – ügyvezető
TÖBB MINT 25 ÉV TAPASZTALAT A DIGITÁLIS MARKETING ÉLVONALÁBAN
A magyar e-kereskedelem és digitális marketing világát a kezdetektől közelről követem és alakítom.
A legnagyobb hazai e-kereskedelmi szereplőkkel való együttműködés során szerzett tapasztalatommal segítem az ügyfeleket, hogy weboldalaik ne csak technikailag legyenek kifogástalanok, de üzleti szempontból is sikeresek legyenek. Hiszem, hogy a fenntartható online jelenlét kulcsa a szakértelem és a folyamatos fejlődés.

kezdetek – én és az online marketing
Az internet és a weboldalak világával az 1990-es évek végén, a betárcsázós internet korszakában kezdtem el ismerkedni. Már akkor lenyűgözött a digitális világ adta lehetőségek tárháza. 2000 környékén aktívan belevágtam a weboldaltervezésbe – izgalmas időszak volt ez, amikor a magyar internet még gyerekcipőben járt, és minden nap új kihívásokat és tanulási lehetőségeket hozott.
Ez az időszak megalapozta azt a szemléletemet, hogy a technológiai újdonságokat mindig az üzleti célok szolgálatába kell állítani. Folyamatosan terveztem és készítettem weboldalakat különböző cégek számára, miközben egyre mélyebben megismertem a látogatók viselkedését és az online jelenlét sikertényezőit.
NULLÁRÓL A PIACVEZETŐIG – AZ ÁRUKERESŐ KORSZAK
2005-ben egy hatfős kis csapattal kezdtük építeni az Árukereső történetét. Különleges helyzetet teremtett számomra, hogy anyanyelvi szinten beszélek szlovákul és a cseh nyelvet is kiválóan ismerem – így vezethettem a környező országok piacára lépést. Elindítottuk a cseh és szlovák árösszehasonlító oldalakat (Seznamzbozi és Zoznamtovaru néven), amelyek rövid időn belül mindkét piacon meghatározó szereplővé váltak.
Az Árukeresőnél töltött évek alatt gyakorlatilag minden nap valami újat tanultam. A keresőoptimalizálástól a Google Ads kampányok kezelésén át a tartalomstratégiáig, minden területen a legjobbak közé kellett fejlődnünk. Különösen értékes tapasztalat volt a cseh piac, ahol nem a Google, hanem a Seznam volt a domináns kereső – így két teljesen különböző keresőmarketing stratégiát kellett kidolgoznunk és sikeresen működtetnünk.
Ebben az időszakban kezdett el igazán érdekelni a keresőmotorok belső működése. Lenyűgözött, ahogyan ezek a komplex rendszerek felépítik a rangsoraikat és értékelik a weboldalakat. A cseh SEO közösség támogatásával és a Seznam vezető fejlesztőivel folytatott szakmai beszélgetések során első kézből ismerhettem meg a keresőmotorok technikai működését, ami máig meghatározza szakmai szemléletemet.

E-COMMERCE NAGYBAN: LIBRI
2008-ban új fejezet kezdődött a szakmai életemben: csatlakoztam Magyarország vezető könyvkereskedő vállalatához, a Libri csapatához. Online marketing managerként az e-kereskedelem komolyabb beindítása volt a feladatom. Bár a hirdetéseket itt is menedzseltem, a fő fókusz egyértelműen a SEO volt.
Izgalmas kihívást jelentett egy olyan nagy múltú, offline sikerekkel rendelkező vállalat online jelenlétének fejlesztése. Itt szembesültem először azzal, hogy milyen lehetőségek és kihívások rejlenek egy több százezer terméket kínáló webáruház keresőoptimalizálásában. A nagy termékszám, a folyamatosan változó kínálat és az egyedi látogatói igények kezelése új perspektívákat nyitott meg számomra a technikai SEO területén.

NAPI 1 MILLIÓ EGYEDI LÁTOGATÓ – GENERÁL MÉDIA
2009-ben a Generál Média csapatához csatlakoztam, ahol a kereső optimalizálás és a Google hirdetések menedzsmentje volt a fő feladatom. A Generál Média digitális portfóliója lenyűgöző volt: MyVIP.com, Mellesleg.hu, Chat.hu, Sporthirado.hu, biztositok.hu, ingatlanok.hu, book.hu, freeweb.hu – hogy csak a legnagyobbakat említsem. E-kereskedelmi webshopok, portálok, hírportálok – mindegyik más-más szakmai kihívást jelentett.
Ez az időszak különösen értékes tapasztalatot hozott: a portfólió oldalai együttesen napi 1 millió egyedi látogatót vonzottak, ami akkoriban kivételes eredménynek számított a magyar piacon. A weboldalak magas Google pozíciókkal és kiemelkedő organikus forgalommal rendelkeztek.
Itt tanultam meg igazán, hogyan kell nagy forgalmú oldalakat kezelni, és milyen speciális követelményeket támaszt a magas látogatottság a technikai infrastruktúrával szemben.

ÚJ VONAL – PROJEKTVEZETÉS A NAGY HALNÁL – BIG FISH
2011-ben új kihívás után néztem: csatlakoztam az ország egyik legjobb fejlesztő csapatához, a BIG FISH-hez.
Projektvezetőként különleges lehetőségem nyílt arra, hogy a webfejlesztés világát is közelről megismerjem. Együtt dolgozhattam a legjobb fejlesztőkkel, és olyan projekteket vezethettem, amelyek a funkcionalitás és a felhasználói élmény tökéletes egyensúlyát célozták.
A BIG FISH-nél olyan meghatározó ügyfelekkel dolgoztam, mint a Hungarocontrol, Libri, Bortársaság, Readers Digest, Gépész Holding, Generali vagy az Interticket. SEO és online marketing tapasztalataimat itt is aktívan használtam, de a fókusz azon volt, hogy szerethető, jól átgondolt, élményt nyújtó weboldalakat és portálokat fejlesszünk az ügyfelek számára.
Konverzióoptimalizálási javaslataimmal segítettem többek között a Praktiker, Ma Este Színház és Interticket oldalait a nagyobb konverziós arány elérésében.
INTERNET SOLUTIONS – SAJÁT VÁLLALKOZÁS
2011-ben alapítottam meg az Internet Solutions-t. A Big Fish mellett kezdetben szabadidőmben foglalkoztam a cég projektjeivel, folyamatosan építve az ügyfélkört és a szolgáltatási portfóliót. 2020-ban érkeztem el ahhoz a mérföldkőhöz, amikor úgy döntöttem, hogy teljes erővel a saját vállalkozásunkra koncentrálok.
A folyamatos szakmai fejlődés számomra kulcsfontosságú. Rendszeresen részt veszek SEO és digitális marketing képzéseken, hogy naprakész maradjak a legújabb trendekben és technológiákban. A mesterséges intelligencia térhódításával az AI alapú megoldások és az új fejlesztési technikák is a szaktudásom részévé váltak. Hiszem, hogy csak folyamatos tanulással lehet valódi értéket teremteni az ügyfeleknek.
Néhány partner, akiknek segítettem vagy folyamatosan segítem a növekedésüket:
Néhány ajánlás azoktól, akikkel dolgoztam















Az ajánlások megtekinthetők a LinkedIn oldalamon
BESZÉLJÜNK Az ÖN WEBOLDALA NÖVEKEDÉSI LEHETŐSÉGEIRŐL is!