Az ismétlődő tartalom nem befolyásolja negatívan a weboldal keresési rangsorolását – mondta John Mueller.
John Mueller (Google) végleg eloszlatta az imétlődő tartalom körüli tévhitet, miszerint az ismétlődő tartalom negatívan befolyásolná a weboldal keresési rangsorolását. Teljesen normális és természetes, ha egy weboldalon vannak bizonyos mennyiségben ismétlődések, ezeket a Google algoritmusai le tudják kezelni.
John Mueller az ismétlődő tartalomról
Ha egy webhelyen a tartalom ismétlődik, a Google értékelés után eldönti, hogy melyik változatát jeleníti meg a keresési találatok között. Az a tény, hogy a webhelyen egy oldal több példánya is megtalálható önmagában nem számít negatív jelnek. Az ismétlődő tartalom viszont növeli a webhely méretét és negatívan befolyásolja a feltérképezési költségkeretet.
Annam szemléltetésére, hogy mennyire normális dolog a ismétlődő tartalom, Mueller példákat mutatott be. Az e-kereskedelem tipikusan egy olyan terület, ahol a tartalmak szinte mindenhol ismétlődnek. A kereskedők akik ugyanazt a terméket értékesítik nagy valószínűséggel tartalmilag nagyon hasonló vagy azonos tartalommal rendelkeznek. A Google ezt nem értelmezi negatív jelként. Ugyanígy például a weboldal láblécei is techniakilag duplikált tartalomnak minősülnek, de ez sem jelent problémát a keresési rangsorban.
A teljes viideó itt tekinthető meg:
Forrás: Search Engine Journal – Google: Duplicate Content is Not a Negative Ranking Factor