seo illustration

Kulcsszó

A kulcsszó a keresőoptimalizálás (vagy nemzetközi nevén SEO = Search Engine Optimization) egyik alap kifejezése. Azokat a szavakat, kifejezéseket, akár egész mondatokat jelenti, amiket a felhasználók beírnak a keresőmotorok keresőmezőjébe. A kulcsszó adja meg, hogy a felhasználó milyen témáról szeretne bővebben tájékozódni, a keresőmotorok pedig a legrelevánsabb tartalmakat igyekeznek megjeleníteni a találati oldalon (nemzetközi nevén SERP, azaz Serch Engine Results Page) az adott témáról.

A keresőoptimalizálás célja, hogy a cégünkkel kapcsolatos releváns kulcsszavakra a weboldalunk minél előbb szerepeljen a találati oldalon, ideálisan az első 5-10 pozíció valamelyikében. A jól optimalizált weboldal nagyobb valószínűséggel kerül magas pozícióba a keresőmotorok találati listáján, így több organikus (nem fizetett) forgalmat (látogatószámot), illetve konverziós arányt (vásárlásal végződő látogatást) érhet el. 

A Kulcsszavak típusai

A kulcsszavakat több szempont alapján is csoportosíthatjuk. A legfontosabb szempontok közé tartozik a keresési szándék.

A kulcsszavak csoportosítása keresési szándék alapján: 

Navigációs kulcsszavak: A navigációs kulcsszavakkal a felhasználók konkrét weboldalra keresnek, például egy adott webhelyre, márkára. Pl.: „Internet Solutions elérhetőség”, „Facebook login”.

Információs kulcsszavak: Az információs kulcsszavak használatának a célja, hogy a felhasználó tájékozódni szeretni tudjon egy adott témában, választ akar kapni aktuális kérdésre. Az információs kulcsszavak gyakran lehetnek kérdések is, pl. „milyen a jó blogbejegyzés”, „hogyan süssek tortát otthon”, „kell-e engedély a vitorlázáshoz” stb.

Kereskedelmi célú kulcsszavak: A kereskedelmi célú kulcsszavakra általában vásárlás előtt álló felhasználók keresnek, akik meg akarják hozni a végső döntést. Jellemző kereskedelmi célú kulcsszavak pl. „legjobb kávéfőző”, „Nike vs Adidas futócipő összehasonlítása” stb.

Tranzakciós kulcsszavak: A tranzakciós kulcsszavak arra utalnak, hogy a felhasználók konkrét cselekvést akarnak végrehajtani, például vásárlást, letöltést vagy regisztrációt. Ezek a kifejezések tartalmazhatnak pontos utalást is a cselekvésre, mint „Nespressó kávégép vásárlása”, „virágcsokor rendelése”, „használt autó árak” stb. 

A kulcsszavakat jelentésük alapján is csoportosíthatjuk. Az ún. head  vagy fő kulcsszó olyan kifejezés, ami max. 1-2 szóból áll, ennek megfelelően tág, általános jelentéssel rendelkezik. A head kulcsszó funkciója a SEO-ban, hogy leírja egy honlap tartalmát, így ezeket a kulcsszavakat a webhely főoldalán érdemes használni. Az ilyen típusú kulcsszavakra a forgalom vagy keresési volumen (az szám, ami megmutatja, hogy egy hónap alatt hányszor keresnek rá egy kulcsszóra a felhasználók) és a kulcsszóra kialakult verseny is magas. . Fő kulcsszó például egy futócipő webáruház esetében a futócipő, futócipő webáruház.

A fő kulcsszó mellett összetettebb keresési kifejezéseket is megkülönböztetünk a SEO-ban. A min. 3 szóból álló kifejezések (amiket long tail kulcsszónak is hívnak) fő funkciója a keresőoptimalizálásban, hogy egy specifikusabb témát jelölnek meg, amiket jellemzően blogbejegyzésekben használhatunk. A long tail kulcsszavak forgalma és havi átlagos keresettsége alacsony, de a körülötte kialakult verseny is kisebb, így könnyebb előkelő pozíciót elérnünk rájuk a keresőmotorok találati oldalain. Long tail kulcsszó például az előző példánlá maradva a női futócipő vásárlás Budapesten, milyen futócipő illik hozzám. A keresési szándéktől is függ, hogy az adott összetett keresőkifejezést blogbejegyzésben vagy egyéb weboldali tartalomban érdemes használni. 

A kettő között szerepnek a kategória kulcsszavak és a termék kulcsszavak is. Ahogy a nevükből is kiderül, ezek egy termékkategória vagy konkrét termék azonosítására szolgálnak a webáruházakban. A kategória kulcsszavak keresettsége magasabb, míg a termékek neveire alacsonyabb forgalom alakul ki. Kategória kulcsszó lehet például: női futócipők, futócipők terepre

 

Kulcsszavakról szóló cikkeink a Kosárérték e-kereskedelmi online magazinon: 

 

SEO HATÁS:  pozitív
súlyossági szint:  alacsony
SEO kategória:  technikai seo

Mi az a kulcsszó és miért fontos a SEO számára?

A kulcsszó olyan szó vagy kifejezés, amelyet a weboldal tulajdonosai a tartalmukban használnak, hogy jobban meghatározzák a weboldaluk témáját és segítsék a keresőmotorokat a weboldal releváns keresési lekérdezésekhez való hozzárendelésében. Fontos a SEO számára, mert a kulcsszavak segítenek a keresőmotoroknak megérteni, mire van a weboldal optimalizálva, ezáltal növelve annak esélyét, hogy magasabb helyezést érjen el a keresési eredmények között.

Hogyan válasszam ki a megfelelő kulcsszavakat?

A megfelelő kulcsszavak kiválasztásához végezz kulcsszókutatást SEO szoftverek segítségével, hogy megtaláld azokat a szavakat és kifejezéseket, amelyek relevánsak a tartalmadhoz, magas a keresési volumenük, de a verseny mégsem túl erős. Fontos figyelembe venni a célközönség keresési szokásait és a szándékát is.

Mennyi kulcsszót kellene használnom egy oldalon?

Nincs fix szám, amely meghatározná, hogy hány kulcsszót kellene használni egy oldalon, de a legfontosabb, hogy a tartalom természetes maradjon és értéket nyújtson a látogatóknak. A kulcsszóhalmozás kerülendő, mivel ez negatívan befolyásolhatja a weboldal rangsorolását. Koncentrálj inkább néhány jól kiválasztott, releváns kulcsszóra és azok variációira.

Mi a kulcsszósűrűség és mennyire fontos?

A kulcsszósűrűség az adott kulcsszó vagy kifejezés előfordulásának aránya a szöveg teljes hosszához képest. Bár a kulcsszósűrűség fontos elem lehet a tartalom SEO szempontú optimalizálásában, nem szabad túlzásba vinni. A legfontosabb, hogy a szöveg olvasmányos és természetes maradjon; a túlzott kulcsszóhasználat "kulcsszó-túltelítésnek" minősülhet, ami negatívan befolyásolja a weboldal rangsorolását.

Kérdésed van?

Ötleteljünk együtt!

 

Add meg elérhetőségeidet és beszéljük meg kötelezettségmentesen, mit tudunk kihozni a weboldaladból.

 

INTERNET SOLUTIONS KFT.

 

 

Adószám: 23321836-2-13

Cégjegyzékszám: 13-09-189353

Bankszámlaszám: 16200106-11637330

Kamarai tagság: Pest Megyei és Érd Megyei Jogú
Városi Kereskedelmi és Iparkamara

Email: info@internetsolutions.hu